Nemții de la Volkswagen visează încă la al treilea Reich?

Foto: Wikimedia Commons

Scandal public de proporții mondiale. Compania de automobile Volkswagen tocmai a retras de pe rețelele de socializare un spot video pentru noul său model de Golf. Reclama a fost postată pe contul său oficial de Instagram, dar a fost retrasă după numai câteva ore de la apariție, ca urmare a valului de comentarii indignate ale fanilor, pe motiv că spotul este rasist.

Despre ce este vorba în spotul video? La marginea unui trotuar este parcată o superbă mașină galbenă Volkswagen Golf. Un bărbat de culoare trece pe trotuar prin dreptul mașinii “stricând” compoziția cromatică a cadrului.

VW 2

O mână uriașă de femeie, cu pielea fină, de culoare albă, intră în cadru, se apropie de bărbatul de culoare și, cu un bobârnac violent, îl spulberă pe acesta de lângă mașină, cum ai arunca o scamă de pe sacou. Bărbatul zboară prin ușa deschisă a unui bar aflat în dreptul mașinii, bar care are drept reclamă deasupra intrării numele “PETIT COLON”, pe românește spus, Mica Colonie. Pe fundalul unei muzici jucăușe, se pot auzi sunetele specifice unui joc de calculator.
Interpretarea presei de televiziune germane este clară: mâna albă uriașă care îl spulberă pe bărbatul negru vrea să reprezinte supremația rasei albe care își orcotește astfel cuceririle tehnologice născute din inteligență și sudoare. White Power curat.

JurgenJurgen Stackmann, membru în board-ul VW și responsabil pentru vânzări și marketing, a trimis presei o scrisoare deschisă în care zice că “înțelegem revolta publică față de acest spot comercial  pentru că, la rândul nostru, suntem scandalizați. Acest video este o insultă la adresa tuturor reușitelor în domeniul mișcării pentru drepturi civile. Noi, cei de la Volkswagen, cunoaștem bine felul în care, în perioada nazistă, compania noastră a sprijinit regimul. Acesta este motivul pentru care ne opunem oricărei forme de ură, propagandă sau discriminare.”
În caz că nu vă amintiți sau nu știați, la ordinul lui Adolf Hitler, compania VW a construit prin muncă forțată ceea ce s-a numit “mașina poporului” german.
Dar cum s-a putut crea, realiza și difuza o reclamă cu acest conținut , în 2020? VW susține că investighează agențiile de publicitate cu care lucrează pe contul Golf, doar doar va găsi un țap ispășitor.

Ca fapt divers, dar care se adună la nota de plată a firmei germane de automobile, în urmă cu cinci ani aceeași companie a trebuit să recunoască faptul că a trișat constant la testele de emisii ale motoarelor sale diesel.
Probabil că, și atunci, tot o agenție de publicitate a fost de vină. Agenturilii străine, vorba lu’ Nea Nicu!

Comentează acest subiect pe Facebook

Sursa:
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on reddit
Share on whatsapp

ABONARE

newsletter

Primiți noutăți pe e-mail

Introduceți mai jos adresa dumneavoastră de e-mail pentru a vă abona la newsletterele 10today.ro

CONTACT