Microsoft, fake to fake cu inteligența artificială

Foto: blogs/microsoft

Microsoft se alătură companiilor care dezvoltă tehnologie pentru a detecta dacă imagini statice sau în mișcare sunt autentice sau sunt manipulate cu ajutorul inteligenței artificiale (deepfake). Software-ul dezvoltat de Microsoft, care se va numi Video Authenticator va putea da un “scor” de veridicitate imaginilor analizate.

Disinf GIF

În cazul video-urilor, acest procent va fi afișat în timp real pe masură ce imaginea este analizată cadru cu cadru. Software-ul va analiza nuanțele de gri din jurul personajelor deepfake, lucru invizibil pentru ochiul uman și va raporta cadrele în care imaginea este manipulată.

Dacă o imagine de pe internet arată real dar “miroase” a fals, sunt șanse ca aceasta să fi fost editată în scopul de a dezinforma sau a-i fi schimbată destinația. O mulțime de deepfake-uri au rolul de a distra oamenii, dar, pe măsură ce tehnologia avansează, ele pot fi folosite și în scopuri mai puțin ortodoxe.

“Faptul că deepfake-urile sunt generate de inteligență artificială capabilă să se autoperfecționeze, inevitabil vom ajunge să nu le putem detecta cu tehnologia convențională. Dar, pe termen scurt, având în vedere apropierea alegerilor (n.r. din SUA) putem oferi o unealtă cu care putem, în oarecare măsură, să detectăm dacă o imagine este reală sau obținută artificial” se relatează într-un articol pe blogul Microsoft.

Gigantul tehnologic spune că Video Authenticator a fost creat cu date din surse făcute publice de Face Forensic++ și DeepFake Detection Challenge Dataset care sunt “modele pentru testare și detectare de imagini deepfake”.

Microsoft a mai anunțat că va lansa un sistem prin care creatorii de conținut video pot adăuga anumite elemente în metadatele fișierelor video postate online, metadate care rămân în “memoria” fișierului și sunt o dovadă a autenticității acestuia.

De asemenea, Microsoft va lansa o campanie publică în Statele Unite care va îndemna populația la o “pauză de reflecție” și care va solicita oamenilor să verifice sursele materialelor pe care aceștia le postează în social media, în contextul alegerilor din SUA.

“Această campanie va ajuta oamenii să înțeleagă mai bine cum dezinformarea poate afecta democrația din țara noastră și importanța identificării, răspândirii și consumului de informație din surse de încredere. Campania se va derula pe radiourile din Statele Unite în lunile octombrie și noiembrie”, se precizează pe blogul Microsoft.

Comentează acest subiect pe Facebook

Sursa:
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on reddit
Share on whatsapp

ABONARE

newsletter

Primiți noutăți pe e-mail

Introduceți mai jos adresa dumneavoastră de e-mail pentru a vă abona la newsletterele 10today.ro

CONTACT