Lucid Air revoluționează industria auto. Killer-ul Tesla

Foto: Lucid Motors

După o așteptare bine întreținută cu teasere video și anunțuri misterioase, Lucid Motors, rivalul Tesla peste Ocean, a dezvăluit lumii primul său automobil electric, Air. Specificațiile acestuia sunt impresionante; autonomie de 800 de kilometri, încărcare super-rapidă (20 de minute pentru aproape 500 de kilometri), accelerație de la 0 la 100 km/h în doar 2,5 secunde și un preț sub 80000 de dolari pentru modelul de bază.

Pe scurt, mai rapid decâ Tesla, peste Taycan Turbo S, comparabil cu McLaren 720S, cam așa este descris Lucid Air de presa auto americană.

Lucid air 1
Sursa foto: Lucid Motors
Alte noutăți revoluționare pentru industria auto:
Sistemul de asistență pentru șofer „DreamDrive” este primul care combină 32 senzori (radar, ultrasunete și LIDAR) și cartografiere HD geo care permite conducerea autonomă de nivel 2 și nivel 3. Alte puncte de atracție Air includ un afișaj curbat de 34 inch „Glass Cockpit” 5K în fața șoferului și un „Panou pilot” central retractabil între șofer și pasagerul din față.

Lucid air 3
Sursa foto: Lucid Motors
Lucid a colaborat și cu Amazon pentru a construi compatibilitatea Alexa. Aceasta înseamnă că asistentul vocal Amazon poate fi apelat pentru navigație, apeluri telefonice, streaming media, control inteligent al casei și, bineînțeles, cumpărături.

Revenind la preț, acesta este comparabil cu cel al Tesla, începe de la mai puțin de 80.000 de dolari pentru modelul „de bază”, Air și ajunge, în funcție de multe extraopțiuni, până la 169.000 de dolari pentru ediția Dream. Lucid ia acum depozite rambursabile de 1.000 USD pentru Air (7.500 USD pentru ediția Dream) de la clienții din SUA, Canada și „anumite țări din Europa și Orientul Mijlociu”.

Mașinile vor începe să fie livrate proprietarilor la începutul anului viitor, iar modelul cel mai ieftin va fi lansat în 2022.

Lucid air 2
Sursa foto: Lucid Motors
Compania Lucid Motors a fost înființată în 2007 sub numele Atieva și se ocupa inițial cu construirea bateriilor pentru vehicule electrice și a grupurilor de propulsie pentru alți producători. În conducerea sa există oameni care au lucrat anterior la companii rivale, precum Peter Rawlinson, fostul vicepreședinte de inginerie la Tesla și Derek Jenkins, fostul șef de design la Mazda America de Nord.

În 2016, compania a anunțat construcția unei fabrici de 700 de milioane de dolari, proiectată pentru o capacitate maximă de 380.000 de mașini pe an. Fabrica din Casa Grande, Arizona, este aproape gata, după o investiție de 1 miliard de dolari a unui fond de investiții saudit, și va începe să producă până la sfârșitul anului.

Comentează acest subiect pe Facebook

Sursa:
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on reddit
Share on whatsapp

ABONARE

newsletter

Primiți noutăți pe e-mail

Introduceți mai jos adresa dumneavoastră de e-mail pentru a vă abona la newsletterele 10today.ro

CONTACT